Прочитане у 2021 році. Аналіз і найкращі книги.

Вітаю вас, друзі, на сторіночках блогу "БібліоВектор.ua"
Розпочався Новий, 2022 рік!
🎅🎄🎇🎈🎉
Дякую, що читали, цікавилися і коментували мої дописи!
Бажаю вам, друзі, втілення в життя
всіх задумів, міцного здоров'я, щастя, добробуту, успіхів і удачі в новому році!

Сьогодні хочу підбити підсумки свого читацького року. У форматі відео я ділилася своїми найкращими прочитаними книгами у 2021 році, залишу тут відео (https://www.youtube.com/watch?v=E6CQwkEhVeE&t=3s), але все-таки мені б хотілося й у форматі блогового допису розказати  про гарні книги року (для порівняння аналіз на блозі про прочитане у 2020-му - https://bibliotekacoledg.blogspot.com/2021/01/2020.html#more!).

Для візуалізації наведу скриншоти з мого читацького щоденника на GoodReads.

GoodReads підрахував загальну кількість моїх прочитаних творів у 2021-му:

Планувала 70 книжок, прочитала значно більше

80!

Але до цього переліку не увійшли деякі аудіокниги (про них розповім нижче)

Найбільш тоненька (але така змістовна!) була книга Оксани Забужко "Як рубали вишневий сад, або Довга дорога з Бад-Емса" - 96 сторінок, найдовша - книга Софії Андрухович "Амадока" - 832 сторінки!

Середня кількість сторінок з усіх прочитаних книг - 365.
Найбільш популярною на GoodReads книга (знову таки ж з моїх прочитаних за рік) виявилася "Їсти, молитися, кохати" Е. Гілберт.
Для візуалізації додам скриншоти видань, що прочитала

📕📒
📒📕📗

📒📕📘

📕📗📘

📒📙📘


Важко було обрати найкращі книги року. Звичайно, що кожний книжковий блогер робить це суб'єктивно, спираючись на власні критерії оцінювання. Для мене, до прикладу, такими критеріями були емоційність, пізнавальність, атмосферність книг, які читала. Хочу зазначити, що для книг різних жанрів, звичайно ж, я обирала, або спиралась й на різні власні відчуття, що їх викликало читання, на посмак твору, що теж є для мене не менш важливим!


Отже, моя 10-ка найкращих книг року включає такі твори (у довільному порядку):
українські автори
👉"Амадока" Софія Андрухович - дуже важливий для мене твір, прочитаний на початку року, що потребує осмислення, неспішного, вдумливого читання і надовго закарбовується в пам'яті. Твір, до сторінок якого хочеться повертатися, дізнаватися і пам'ятати завжди про щемкі та болючі періоди життя нашої країни й українців.
👉 "Фелікс. Австрія" Софія Андрухович - так, ще один твір С. Андрухович потрапив до моєї книжкової 10-ки! Яскраво вимальовані образи головних героїнь книги Аделі і Стефи на тлі епохи (Станіславів кінця XIX - початку ХХ століття) не залишили мене байдужою. Колоритна мова твору доповнила мої враження і захоплювала протягом читання. Цю книгу я не тільки прочитала, але й прослухала на Абук (мобільному додатку для аудіокниг).
👉"Абрикосова книгарня" Ореста Осійчук - теж наша історія, теж гарна мова книги, щемка, зворушлива оповідь з переплетінням доль, зв'язком з сучасністю і з такими характерними персонажами, що я ніби там побувала поруч з цьоцею Касею, Міськом, їхніми друзями, книгарнею...Чудовий роман!
👉"Принцип втручання" Тамара Горіха Зерня. Містичний детектив і не просто детектив, а оповідь, яка викликала в мене цілий шквал емоцій. Це як оголений нерв головної героїні, що мала "дірку у грудях" пережити втрату коханого і віднайти себе...
👉 "Забуття" Таня Малярчук. Знову книга, яку я прочитала і прослухала на Абук. І знову історія нашої країни, але подається вона читачеві через світосприйняття молодої дівчини, яка шукає відповіді на свої болючі питання через старі газети. Сучасність і історія, власна ідентичність і доторк до минулого, яке всі ми повинні знати, щоб пам'ятати й не забувати. Окрема подяка авторці за її спробу вималювати постать В'ячеслава Липинського, 140-річчя від дня народження якого ми будемо відзначати у квітні 2022-го року. Його образ, образ українського історика польського походження розкрився для мене з різних сторін, як людини, що все своє життя рухалася проти вітру заради ідеї, заради України.
👉"Леобург" Ірина Грабовська. Це щось незвичайне! Моє перше знайомство з жанром стімпанк! Книга, яку можуть читати й молоді люди й дорослі! Славетне місто Леобург та його мешканці, славетні винахідники, літоциклетки та паропотяги, дирижаблі, а ще паралельні світи, війна імперій і боротьба за незалежність і добро, кохання і дружба... 

Зарубіжні автори:

👉"Моє каяття" - Жауме Кабре. Книга, що не відпускає, книга, до якої буду звертатися знову і така, що коли читаєш її окремі сторінки знову, відкриваєш для себе нові акценти, нові повороти, новий сенс. Масштабна нелінійна оповідь з багатьма історичними ремінісценціями, алюзіями; про зло в історії, яке має свої обличчя, про людські чесноти і вади, про любов і зраду, про дружбу і заздрість, про жагу до колекціонування і бажання володіти річчю не зважаючи ні на що, про старовинну скрипку, скроплену кров'ю та її роль як в житті головного героя книги, так і взагалі в історії, про духовність і каяття... і про багато ще чого важливого для людини.
👉"Юдине дерево" Арчибальд Кронін. Майстерно написаний психологічний роман про добрі наміри, що привели до трагедії, про "правильний вибір" і безвідповідальність за власні вчинки, про зручну пристосованість до життя. Недарма ж говорять, що "добрими намірами вимощена дорога до пекла" - для мене це лейтмотив роману. Беззаперечно, твір заслуговує на прочитання.
👉"Гра в бісер" Герман Гессе. Попри те, що роман видатного німецького письменника Германа Гессе, лауреата Нобелівської премії з літератури 1946 року, був написаний дуже давно (дата першої публікації 1943 р.), він спонукає замислитися над власним життям, він про те, що ніколи не потрібно зупинятися на досягнутому і тільки рух уперед робить наше життя по-справжньому цікавим і змістовним.
👉 "Числа Харона" Марек Краєвський.  Багато було прочитано детективів протягом року, але віддаю перевагу польському письменнику за атмосферність його творів (Львів 1929 рік), за напруженість, за цікавого персонажа комісара Едварда Попельського, який зустрічається читачам в декількох творах Краєвського і веде розслідування тяжких злочинів і в романі "Числа Харона". Цікавий сюжет, несподівано закручений і пов'язаний з математикою і гебрайською мовою. Дуже атмосферно, цікаво!

Крім зазначених книг, були прослухані на мобільному додатку Абук наступні:
- Галина Вдовиченко "36 і 6 котів"
- Чарльз Діккенс "Різдвяна історія"
- Вірджинія Вулф "Місис Делловей"
Раджу цей додаток для прослуховування аудіокниг, особливо мені подобається озвучування, начитування книг від Соні Сотник. Це, ніби слухаєш мініспектаклі. 💗

Було прочитано чимало книг, серед яких багато гарних творів сучасних українських і зарубіжних авторів! Тішуся, що познайомилася з книгами Оксани Забужко, Артема Чеха, Симора Гласенка, Ілларіона Павлюка, Фоззі, Д. Бату, Т. Прохаська, Ю. Несбьо, Е. Гілберт, Ф. Бакмана та багатьма іншими.
Звичайно, що і у 2022-му продовжу їх читати, а також відкривати для себе нових авторів (або перечитувати вічну класику!), нових героїв і наповнюватися новими емоціями та враженнями від прочитання!

Друзі, поділіться своїми найкращими, 
або просто гарними книгами минулого року!
Дякую вам за увагу!

Про книжкові плани на 2022 рік розповім у відео на каналі











Коментарі

  1. Серйозні досягнення, Людмилочко!!! На жаль, я ніяк не выйду з категорії "прагне, але читає дуже мало"...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Тетяночко, за відгук! Нічого, я думаю, головне читати, а кількість згодом прийде! Організуємо разом спільні читання!🥰❤️🏵️

      Видалити

Дописати коментар

Популярні повідомлення

Що таке Дудли? Використовуємо в роботі, інформуємо, пропонуємо пограти, творимо разом!

Портфоліо. Типи і види, методика формування.

Сервіси для створення хмаринок тегів. Візуалізація